Meny Stäng

Köp- och leveransvillkor

Information och villkor

Läs igenom dessa villkor innan du beställer. Är det något som är oklart, vänligen kontakta oss.

Vid behov av hjälp med din beställning, så är du varmt välkommen att höra av dig till oss via mejl: info@nilssonstyle.se

Du som beställare måste vara minst 18 år. Om beställaren är under 18år skall beställningen genomföras i samband med måslman.

Orderbekräftelse

Efter genomfört köp och när vi mottagit din besällning så skickas det automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress som du angivit vid din beställning. Kontollera även din skräppost om du inte kan hitta den. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att denna stämmer överens med det du har beställt.

Om något inte stämmer eller om du inte fått någon bekräftelse så ta kontakt med oss omgående. Du kommer även att få ett nytt mail från oss när dina varor är packade och på väg till dig. Spara alltid din orderbekräftelse tills du har fått ditt paket och kontrollerat att paketets innehåll är samma som du har beställt.  

Priser och betalning

Priser anges i svenska kronor och gäller endast de utföranden som beskrivs av produkten i produktinformationen. Vid extra tillägg av berlocker eller andra tillbehör, kontakta oss via mejl för att få en exakt kostnadsuppgift.

Betalningsalternativ

Vid beställning finns 3 olika betalningsalternativ att välja mellan.

  1. Betalning med Klarna – I samarbete med klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se
  2. Betalning med Swish – Betalning sker med Swish i samband med genomförandet av beställningen. Vi behandlar din beställning först efter att betalningen är mottagen.
  3. Betalning med Paypal – Betalning sker med Paypal i samband med genomförandet av beställning. Vi behandlar din beställning först när vi fått information från Paypal att betalningen är genomförd.

Frakt och leveranser

Frakt

Fraktpriser beräknas automatiskt på hemsidan efter vikten på varorna. Du ser alltid fraktpriset i kassan innan du genomför din beställning. Beroende på vikt, kan flera fraktalternativ finnas att välja mellan.

Vanligt brev – Paketet skickas då med Postnord som ett vanligt brev med frankering till din brevlåda. Detta leveransalternativ gäller endast för mindre produkter. Vid val att detta leveransalternativ finns det inget spårningsnummer att följa paketet med, när vi överlämnat brevet till posten har beställningen avslutats. Vi ansvarar inte för paket som kommer bort vid detta leveransalternativ.

Spårbart paket – Paketet skickas då vanligtvis med Postnord som paket, vid mindre paket sickas de till din brevlåda och vid större paket skickas de till ditt närmaste ombud. Vid större paket kan det även hända att vi använder oss av Schenker, ingen extra information kommer sändas till dig om detta, utan du har själv som ansvar att kontakta oss innan och kolla upp denna information om du behöver veta det. Paketen skickas spårbart, vilket innebär att det finns ett sändningsnummer där det går att följa paketetsväg. Vid val av detta leveransalternativ ansvarar vi inte för paket som kommer bort, men om det skulle hända att ditt paket kommer bort så ber vi er att kontakta oss. Anser vi att paketet inte har kommit fram och det finns bevis på detta, kan vi ersätta med att skicka en nya vara. Om varan inte går att ersätta ex. vid Tagelsmycken där det inte finns mer Tagel att tillgå så kan vi även vid viss fall ersätta med återbetalning. Om paketet skickas till ombud kommer du få en avisering via sms när det finns på ombud för upphämtning. Du som beställare ansvarar för att hämta upp paketet inom den angivna tiden innan det återsänds till oss. Om din leverans kommer i retur till oss pga. du vägrat eller valt av annan anledning inte hämtat ut den kommer vi att debitera dig en avgift Fn. 300kr.

Rekommenderat brev – Vid mindre försändelser finns rekommenderat brev som leveransalternativ. Paketet skickas då med postnord till ditt närmaste ombud. Du som beställare måste identifiera dig med ID-handling vid upphämtning av paketet för att kunna hämta ut det. Detta är det säkraste leveransalternativet som vi erbjuder, paketet skall då inte kunna komma bort. Vi ansvarar inte för om paketet kommer bort, men om det skulle hända och det finns full bevis på att ni inte har mottagit paketet så sänder vi er i första hand en nya produkt, om detta ej går kommer vi ge er full återbetalning. Det är vi som tar ställning till vad som ska göras om paketet kommer bort, och det är endast om du som beställare tar kontakt med oss om händelsen som vi tar hand om ärendet. Du som beställare ansvarar för att hämta upp paketet inom den angivna tiden innan det återsänds till oss. Om din leverans kommer i retur till oss pga. du vägrat eller valt av annan anledning inte hämtat ut den kommer vi att debitera dig en avgift Fn. 300kr.

Hämta själv på vårt lager – Vid detta leveransalternativ kommer inte paketet att skickas till dig utan du ansvarar själv för att hämta upp det hos oss när beställningen är klar. Så fort din beställning är klar för att hämtas kommer vi skicka ett mejl till er med mer information om upphämtning av ert paket. Paketet kommer gå att hämtas både vardag och helg, samt både dagtid och kvällstid.

Leveranser

Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så snabbt det är möjligt. Vårt utbud i webbutiken är varierat och olika saker kan ta olika långtid att tillverka. Våra flesta produkter är personliga produkter som skapas först efter att du genomfört din beställning, det vill säga produkterna är då inte färdiga när du köper dem utan de tillverkas efterhand för att anpassas efter din beställning.

För att enklare kunna uppskatta leveranstiden, har vi försökt lägga in information på varje produkt, ungefär hur långt tillverkningstid den har. OBS! detta är endast ungefärliga uträkningar och ingen garanti för att det levereras inom den angivna tiden. Vid ovanligt hög ordervolym kan förseningar ske.

Efter att din beställning är tillverkad av oss tillkommer även en leveranstid av fraktbolaget som vanligtvis är 1-3 arbetsdagar, men det kan såklart inträffa att försening av frakbolaget kan ske.

Vi förstår att man ibland kan behöva en mer exakt leveranstid, ex vid köp av present. Vi ber er därför för att få veta mer exakt leveranstid för det du önskar köpa, mejla oss så får du mer information. Om du har ett datum då du behöver din vara till så ange gärna detta i kommentaren i kassan när du beställer, så ska vi göra allt vi kan för att lösa detta. OBS! Det finns dock inga garantier för att du får din beställning till det datumet bara för du anger det i kommentaren. Du måste alltså kontakt oss innan beställning för att vi ska kunna garantera något.

Garantier och service

Vi eftersträvar alltid att du som kund ska vara så nöjd som möjligt med ditt köp från oss. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med in vara, kontakta oss så fort som möjligt så hjälper vi dig.

Ångerrätt

Köp hos NilssonStyle.se regleras enligt Lagen om distans- och hemförsäljning, vilket innebär att du har rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, s k ångerrätt. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Läs Lagen om distans- och hemförsäljning i sin helhet på www.konsumentverket.se 

Oanvänd standardvara kan efter avisering till nilssonstyle.se returneras i obruten originalförpackning.

Observera att produkter med personligt tryck/print/gravyr, eller produkter skapade av eget Tagel ej omfattas av ångerrätten enligt 2 kap 11§ 3p av Distans & hemköplagen. Se Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Kostnad för returnering av varor bekostas av köparen. Frakt och eventuell expresskostnad återbetalas ej. Vid en godkänd retur av varor där det överenskommits att återbetalning skall se återbetalas beloppet för varorna via det betalsätt som du valt vid betalning.

För att en retur skall räknas som godkänd, måste ni ha kontaktat oss först och fått en bekräftelse från oss att ni kan sända oss varorna tillbaka. De varor du önskar returnera/byta skickas till nedan adress. Du kommer i kontakt med oss genom att mejla till info@nilssonstyle.se . Ordernummer samt information om eventuellt byte ska framgå på returen.

Returadress:

NilssonStyle

Kattfotsvägen 7

29591 Bromölla

Sverige

Transportskador

Upptäcker du skador på paketet vid utlämningsstället så ska du inte hämta ut paketet. Kontakta oss så hjälper vi dig med en skadeanmälan till PostNord. Om du upptäcker skadan först när du öppnat paketet kontakta oss för mer information

Bilder och produktbeskrivningar

NilssonStyle kan ej garantera att bilderna i denna webbutik visar varornas exakta utseende, eftersom det kan skilja sig beroende på skärm och upplösning. Alla bilder ska därför ses som illustrationer. Vi reserverar oss för felskrivningar i produkttexter.

Skötselråd

Du som kund ansvarar att läsa om produktens skötselråd som står på varje produkts informationssida. Vi ansvarar ej för skador eller fel som uppstår vid fel skötsel.

Kläder & Textilter

På varje produkts informationssida hittar du information och skötsel och Tvättråd. Du som kund ansvarar för att följa dessa, våra garantier gäller ej om du inte följer våra skötsel och tvättanvisningar.

Tagelsmycken

Ta hand om ditt Tagelsmycke på rätt sätt så håller det mycket längre. Nilssonstyle har tvättat och behandlat ditt tagel innan tillverkning, det bör därför inte utsättas för någon form av väta. Smyckena där det inte står att det är äkta silver, är därmed inte äkta silver, detta betyder att färgen kan lossna efter en tidsanvändning. Produkter märkta med äkta silver är stämplade (925) och bör behandlas därefter. Förvara alltid ditt armband i medföljande påse. Taglet är behandlat och ska inte börja spreta, men skulle något enstaka strå krypa ut ur armbandet så bör det klippas av, dra inte ut det!

Övrigt
Det är upp till varje kund att ta del av villkoren och läsa dessa vid varje beställning, vi svarar ej för om kunden inte har läst och förstått villkoren, är det något man undrar över så kontakta oss vi mail info@nilssonstyle.se och vi förutsätter att alla som inte förstår texten gör detta. Beställer man så har man automatiskt godtagit dessa villkor.

Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar i produktbeskrivning samt prissättningar.

Upphovsrätt
All information på denna nätplats är skyddad enligt upphovsrättslagen. All kopiering eller användning av bilder och text utan Nilssonstyles skriftliga tillåtelse är förbjuden enligt lag.

Företagsinformation
Nilsson Style
Kattfotsvägen 7

29591 Bromölla

Mail: info@nilssonstyle.se

Tele: 0738544649